Marco Carolus – Een dag niet gelachen
Marco Carolus kan met z’n nieuwe single ‘Een dag niet gelachen’, die zoals gewoonlijk bij platenlabel Rood-Hit-Blauw verschijnt, waarschijnlijk rekenen op veel Airplay bij de Nederlandstalige radiostations. Veel mensen gebruiken in het dagelijks leven regelmatig de kreet ‘Een dag niet gelachen’. Dat geldt ook voor Marco Carolus. Het was voor hem dan ook een hele verrassing toen hij de demo van zijn nieuwe single te horen kreeg. Voor Marco is het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld dat hij Manfred Jongenelis en Carlo Rijsdijk de vrije hand geeft om voor hem aan het werk te gaan. Dit bevalt hem uitstekend en dat is dan ook de reden dat hij graag met dit dreamteam van Manfred Recordings uit Etten-Leur samenwerkt.
Marco: ’Het onderwerp van de plaat is als het ware uit het leven gegrepen. Als ik kijk naar de vorige singles die Manfred en Carlo samen voor mij hebben gemaakt zitten daar allemaal zinnen in verwerkt die ook in het dagelijks leven voorkomen. Ik vind het wel heel bijzonder dat Carlo, zonder dat hij mij goed kent, weet wat er bij mij past. Slechts één keer heb ik met hem gesproken. Dat was tijdens een optreden waar hij ook was. We hebben vluchtig een foto genomen en nadat ik hem mijn cd overhandigde, waar zijn naam ook op stond vermeld, moesten we allebei alweer op pad naar de volgende klus. Nadat ik de tekst van ‘Een dag niet gelachen’ ontving kreeg ik echt het ‘wauw’ gevoel. Het is natuurlijk altijd een gok dat je alles uit handen geeft, maar deze opzet voelde gelijk goed aan. De gehele productie zit perfect in elkaar en het lied zingt gemakkelijk weg. Ik heb wel gemerkt dat de muziek die ik tegenwoordig vertolk op het podium omarmt wordt. Het is wel heel iets anders dan de Après-ski plaatjes die ik in het verleden heb uitgebracht, maar daar heb ik totaal geen spijt van. Après-ski is leuk, maar dit is ook gezellige muziek waar flink op gedanst wordt. Het allerbelangrijkste vind ik dat er live instrumenten aan de productie worden toegevoegd. Daar zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan, maar uiteindelijk hoor je dat wel terug. Het klinkt een stuk warmer en voller.’
Met dank aan: Score Promotions / Rood-Hit-Blauw